استفاده از قابلمه تفلون ماهان برای پخت و پز موجب افتادن سنگ های کلیه مردی شد

تفلون ها قابلمه های نچسبی هستند که به تنهایی فرآیند پخت و پز را برای بسیاری از خانواده ها متحول کردند. پوشش‌های نچسب که در حدود دهه 1960 به‌طور گسترده در دسترس قرار گرفتند، به غذا اجازه می‌داد مستقیماً از روی ظروف آشپزی لیز بخورند و آشپزهای خانه را ساعت‌های بی‌شماری در شستشو و تمیز کردن نجات دادند.

اکثر قابلمه تفلون ماهان با ماده شیمیایی به نام تفلون پوشانده می شوند. تفلون حاوی ترکیبی به نام C8 است که هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست مضر است. طبق تحقیقات زیادی، C8 عملکرد طبیعی هورمون ها را مختل می کند و سطح تستوسترون را در مردان کاهش می دهد. همچنین با سرطان های مختلف و نقایص مادرزادی مرتبط است.

تفلون یک پوشش نچسب نام تجاری است که از پلی تترا فلوئورواتیلن یا به اختصار PTFE ساخته شده است. تفلون که اولین بار در دهه 1930 تولید شد، سطحی نچسب و غیر واکنشی برای ظروف آشپزی خانگی ایجاد کرد.

ظروف

در حالی که کاربرد اصلی آن در ظروف پخت و پز است، تفلون یک پوشش بسیار پایدار است، که همچنین آن را به عنوان یک پوشش ضد آب برای موادی مانند پارچه و سیم محبوب می کند.

در حالی که تفلون زمانی گسترده بود، در سال های اخیر مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا علاوه بر PTFE، حاوی ماده شیمیایی به نام اسید پرفلوئورواکتانوئیک است. PFOA تا سال 2013 در محصولات تفلون استفاده می شد.

در حالی که ظاهرا PFOA در مرحله تولید می سوزد، تحقیقات نشان داده است که مقدار کمی از PFOA مدت ها پس از تولید روی ظروف باقی می ماند. این بدان معناست که وقتی با قابلمه ها و ماهیتابه های با روکش تفلون آشپزی می کنید، PFOA به غذا و بدن شما راه پیدا می کند.

چرا باید نگران PFOA و PTFE در قابلمه آشپزی خود باشم؟ هر دو PFOA و PTFE با انواع بیماری های خطرناک مرتبط هستند، از جمله موارد زیر:

اختلالات تیروئید. بیماری مزمن کلیوی. بیماری کبد. ناباروری. سرطان بیضه. وزن کم هنگام تولد. نقائص هنگام تولد و ….