گل بابونه برای سرما خوردگی در صنعت پزشکی ایران را به رتبه اول رساند

در تحقیقات انجام شده گل بابونه برای سرما خوردگی در شرایط آب و هوایی مناسب در کنار جاده ها، در مزارع، در لبه های باز جنگل های برگریز یافت می شود در مناطق روسیه، چندین نوع بابونه رشد می کند، اما، اساسا، بابونه به طور گسترده ای برای درمان استفاده می شود.
این گیاه به راحتی از سایر انواع بابونه با ساختار گل آذین قابل تشخیص است یک سبد کوچک با گلبرگ‌های حاشیه‌ای سفید و یک مرکز زرد که گل‌های لوله‌ای شکل روی یک مخروط بلند مخروط محدب قرار دارند.

یکی از ویژگی های متمایز توخالی داخل ظرف با برش عمودی است رایحه ای تند و تند دارد که وقتی در انگشتان مالیده می شود تشدید می شود ترکیب بابونه حاوی بیش از 40 جزء ترکیبات طبیعی است که اثر درمانی را ارائه می دهد.

گل ها حاوی اسیدهای آسکوربیک، نیکوتین، سالیسیلیک، تلخی، کولین، کامازولن، بیزابولول، تانن ها، گلیسریدهای اسید چرب، قندها، دی اکسی کومارین، گلیکوزید چتری، موکوس و پکتین هستند.

گل

گلها حاوی حداکثر 1.5 درصد اسانس هستند که جزء اصلی آن شامازولن است که خواص دارویی اصلی گیاه را تعیین می کند. گل بابونه به دلیل محتوای فلاونوئیدها، کورستین، لوتئولین، خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی قوی دارد.

ترمیم زخم اثر مثبت فرنزن، آزابولاکسید و … دارد ترکیب روغن بابونه شامل هرنیرین، آپیین، آپیژنین است که به عنوان ضد اسپاسم طبیعی عمل می کنند. آنها به گسترش عروق خونی از جمله مغز کمک می کنند و فرآیندهای التهابی را تضعیف می کنند.

گل ها تقریباً حاوی تمام ویتامین های لازم برای یک فرد هستند بیش از 15 عنصر ماکرو و میکرو از جمله وانادیوم، سلنیوم، نیکل، روی، کبالت، کروم، مس، آهن، منیزیم و سایر عناصر ضروری برای بدن را در خود جمع می کنند.

بابونه داروسازی دارای اثرات زیر است به سرعت فرآیندهای التهابی ماهیت متفاوت، از جمله بیماری های دستگاه گوارش را حذف می کند یک ضد عفونی کننده طبیعی قوی که برای آسیب های ویروسی و میکروبی به اندام های داخلی، پوست درماتیت، درمان زخم های چرکی، کورک و سایر بیماری ها استفاده می شود.

یک عامل درمانی خوب برای التهاب لوزه ها، عفونت های حاد تنفسی، عفونت های ویروسی حاد تنفسی، آنفولانزا و سایر سرماخوردگی آرام بخش خفیف برای خواب سطحی بی قرار، بی خوابی، موقعیت های استرس زا، تنش عصبی است.

به عنوان بی حس کننده برای دردهای عصبی، استوماتیت، گلوسیت، لارنژیت، فارنژیت، دندان درد استفاده می شود فرآیندهای بازسازی را در بدن ضعیف پس از جراحی افزایش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.