با ذرت دامی برزیلی رشد موهای خود را تضمین نمایید

در سپتامبر 2019، طوفان دوریان سواحل جنوب شرقی ایالات متحده را درنوردید و بادهای شدید و بارش باران منجر به تلفات عمده محصولات و سویا شد.

گیاهان نمی توانند در مواجهه با طوفان انجام دهند، اما این موضوع را مطرح می کند که چگونه محصولات در شرایط آب و هوایی متغیر، از جمله طوفان ها و بادهای شدید، و افزایش مداوم عملکرد دانه که منجر به تحمل بارهای سنگین تر می شود، پایدار می مانند.

نیاز به محصولاتی مانند ذرت دامی برزیلی برای داشتن ساقه های قوی هرگز آشکار نبوده است. در این شماره جیائو و همکاران. گیاهان با ساقه های فوق العاده قوی را تولید می کند که قادر به مقاومت در برابر نیروهای بالاتر در آزمایش های مکانیکی هستند.

ارتباط تنگاتنگی بین مقادیر استحکام ساقه و محل سکونت وجود دارد، که در غیر این صورت به عنوان مسطح یا شکستن یک محصول ایستاده شناخته می شود، معمولاً توسط باد یا باران در مزرعه.

ساقه گیاه را می توان ستون فقرات گیاه در نظر گرفت که وزن بدن را تحمل می کند و آن را صاف نگه می دارد. هر کسی که کمردرد دارد می داند که ساقه ها باید در برابر آسیب یا از دست دادن یکپارچگی آسیب پذیر باشند.

اسکلت این گیاه دیواره سلولی است که نه تنها استحکام باورنکردنی را ارائه می دهد، بلکه بسیار پویا است و نقش مهمی در رشد گیاه دارد.

بافت های چوبی در ساقه ها حاوی سلول هایی با دیواره های سلولی ثانویه است که ضخیم، غنی از سلولز و اغلب حاوی لیگنین هستند.

سلول‌های دارای دیواره‌های ثانویه شامل بافت‌ها و الیاف عروقی هستند که حرکت آب و مواد مغذی را امکان‌پذیر می‌کنند و استحکام بیشتری را ایجاد می‌کنند.

سلولز داربست دیواره‌های سلولی گیاه است و تغییرات سلولز در دیواره‌های ثانویه بر استحکام مکانیکی ساقه‌ها تأثیر می‌گذارد، همانطور که در آوند چوبی نامنظم و فنوتیپ‌های الیاف شکننده در کلم شکننده در برنج مشاهده شده است.

فنوتیپ های شکننده ساقه در ذرت. بررسی این جهش‌یافته‌ها تنظیم‌کننده‌های کلیدی درگیر در بیوسنتز سلولز و تشکیل دیواره ثانویه را نشان داده است.