با مصرف خرما شیره دار خانه دار شوید

تجویز خوراکی عصاره لیوفیلیزه خرما شیره دار (250 و 500 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) بیان سایتوکاین های پیش التهابی (اینترلوکین [IL]-6، IL-10 و فاکتور نکروز تومور آلفا و آپوپتوز را کاهش داد.

نشانگرها در بافت قلب موش صحرایی آسیب دیده ویستار، از پتانسیل ضد التهابی و ضد آپوپتوز خرما در برابر آسیب میوکارد ناشی از ISO حمایت می کنند.

یک مطالعه جدیدتر با مطالعه تغییرات همودینامیک، الکتروکاردیولوژیکی و بیوشیمیایی، اثرات محافظتی قلبی احتمالی ترکیبی از میوه‌ها و دانه‌های خرمای آجوا را بر سمیت قلبی مرتبط با دوکسوروبیسین (DOX) در موش‌های صحرایی ویستار بررسی کرد.

. نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که موش‌هایی که یک ساعت قبل از انفوزیون DOX 1.4 گرم بر کیلوگرم از دارو را از قبل تغذیه کرده بودند.

از افزایش قابل‌توجه فشار بطن چپ مشاهده شده در گروه کنترل محافظت شدند. علاوه بر این، پیش درمانی با آماده سازی از ایسکمی مرتبط با DOX جلوگیری کرد و ظرفیت آنتی اکسیدانی گلوتاتیون کاهش یافته در بافت قلب را در مقایسه با گروه درمان نشده افزایش داد.

کمی کردن هسته‌های Ajwa و مخلوطی از میوه/ هسته‌های Ajwa گزارش کرد که هسته‌ها حاوی 47.4 گرم بر کیلوگرم فلاونوئید کل هستند، در حالی که مخلوط هسته‌ها با میوه‌ها حاوی 23.8 گرم بر کیلوگرم فلاونوئید کل، از جمله اپی‌کاتچین-فلروگلوسینول و اپی‌کاتچین است.

عصاره های غلظت بالای ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی در چهار رقم مختلف خرما (برهی، خلاصه، خنیزی و رزیز) اثرات مطلوبی در محافظت و ترمیم آسیب بافتی به دنبال انفارکتوس میوکارد (MI) ناشی از ISO یا بستن موقت سمت چپ داشتند.

شریان کرونر نزولی قدامی در یک مدل جوندگان از طریق فعالیت‌های دفاعی اکسیدانی و بسیج سلول‌های پیش ساز در گردش از مغز استخوان و گردش خون محیطی .

در این راستا، پیش تیمار خوراکی با عصاره خرما به مدت 28 روز قبل از تزریق ISO وضعیت MI را نسبت به گروه کنترل به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

سطوح بالای گلوتاتیون، SOD و CAT و کاهش سطوح مواد واکنش دهنده تیوباربیتوریک اسید (TBARS) در بافت قلب موش‌ها مشاهده شد .