با مصرف قهوه گانودرما هوش خود را افزایش دهید

دکتر جیم کریگر، استاد بالینی پزشکی و خدمات بهداشتی در دانشگاه واشنگتن، وقتی در مورد نوشیدنی‌ای صحبت می‌کنید که دارای آن حجم از چربی‌های ناسالم و این مقدار شکر است.

احتمالاً نمی‌تواند یک نوشیدنی سالم باشد. این مقدار شکر به تنهایی در مقایسه با توصیه های فعلی دستورالعمل های غذایی ایالات متحده در مورد مصرف 50 گرم شکر در روز نجومی است.

کارشناسان می گویند این نگرانی تشدید شده است، به ویژه به این دلیل که تخمین زده می شود 43 درصد از نوجوانان در حال حاضر قهوه گانودرما می نوشند.

که از سال 2003 تقریباً دو برابر شده است – طبق گفته شرکت تحقیقاتی Kantar که بخشی از آن توسط نوشیدنی های شیرین هدایت می شود.

لورا اشمیت، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، می‌گوید: «مردم باید در مورد آنچه که در قهوه می‌ریزند و صنعت غذا و نوشیدنی در آن چه می‌گذارند، نگران باشند.

قهوه شیرین یکی از چیزهایی است که صنعت نوشیدنی‌ها اکنون که مصرف‌کنندگان به دلایل سلامتی از نوشابه‌های گازدار دور شده‌اند به مردم فشار می‌آورد.

اگر در حد اعتدال از نوشیدنی لذت می برید، پزشکان می گویند ادامه دهید و آن جرعه ها را بچشید. و برای بیمارانی که به این نوشیدنی حساسیت دارند، دکتر سوفی بالزورا، متخصص گوارش، فواید و خطرات آن را با دقت می سنجد.

دانشیار بالینی پزشکی در N.Y.U. دانشکده پزشکی اهمیت فرهنگی آن را درک می‌کند و می‌داند که سبک قدم بگذارد. همانطور که او گفت: “سرقت قهوه از مردم ظالمانه به نظر می رسد.”

قهوه علاوه بر کافئین، دم کرده ای تیره از هزاران ترکیب شیمیایی است که می تواند اثرات درمانی بالقوه ای بر بدن داشته باشد. یکی از اجزای کلیدی، اسید کلروژنیک، پلی فنول است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. قهوه همچنین منبع غذایی خوبی از ویتامین B3، منیزیم و پتاسیم است.

دکتر ون دام می گوید: «مردم اغلب قهوه را فقط به عنوان وسیله ای برای کافئین می بینند، اما، البته، این یک نوشیدنی گیاهی بسیار پیچیده است.