تولید و پرورش تخمه آفتابگردان با استفاده از فاضلاب

مشخص شده است که عملکرد تعبیر خواب تخمه آفتابگردان فراتر از ECe 2.5 دسی زیمنس بر متر کاهش می یابد و 30٪ عملکرد کمتری در 11.3 ECe به دست می آورد و همچنین 49.21٪ عملکرد دانه کمتر در 10 دسی زیمنس بر متر را گزارش می دهد.
ساکلاریو و ماکرانتوناکی و همکاران دریافتند که استفاده مجدد از فاضلاب باعث افزایش عملکرد بذر گیاهان آفتابگردان شد.
استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان آبیاری تکمیلی افزایش معنی داری در رشد اندام هوایی، تشکیل میوه، وزن میوه و عملکرد در مقایسه با کشاورزی دیم نشان داد.
آبیاری با فاضلاب به طور قابل توجهی باعث افزایش رب انار غلظت کلسیم، منیزیم و سدیم در برگ‌های گیاه آفتابگردان شد.
خان و همکاران دریافتند که قطر دیسک، تعداد دانه در بوته، وزن بوته و وزن 1000 دانه به طور قابل توجهی با استفاده از فاضلاب تصفیه شده در مقایسه با آب شیرین و یا آب شیرین با مواد مغذی ضروری (NPK) افزایش یافت.
تخمه آفتابگردان
مطالعه حاضر با هدف بررسی اثرات استفاده از پساب های رسیدن به خاک سفت در دفینه تصفیه شده از طریق آبیاری قطره ای سطحی بر رشد گیاه، عملکرد دانه و اجزای عملکرد گیاه آفتابگردان انجام شد.
دو آزمایش میدانی در سال‌های 2010 و 2011 در طول فصل‌های رشد تابستانی در زمین‌های نزدیک کارخانه تصفیه فاضلاب Ramtha در شمال اردن انجام شد.
این سایت در 32 درجه و 35 دقیقه شمالی و طول جغرافیایی 35 درجه و 59 دقیقه شرقی با ارتفاع 484 متر از سطح دریا واقع شده است.
میانگین طولانی بارندگی سالانه در فصل زمستان که از نوامبر تا پایان مارس ادامه دارد 275 میلی متر است.
نمونه‌های خاک قبل از کاشت از لایه سطحی خاک (30-0 سانتی‌متر) جمع‌آوری لباس چرم دخترانه شد، در هوا خشک شد، از الک 2 میلی‌متری عبور داده شد و از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
  • منابع:
    1. Sunflower seed yield under trickle irrigation using treated wastewater
  • تبلیغات: 
    1. داستان جالب تولید کردن کفشی که قابلیت خوردن داشت
    2. پیدا کردن زمان مناسب برای شروع ساخت کمد لباس معلم
    3. آموزش پولدار شدن در یک ماه!
    4. ترفند و ایده های عالی برای افزایش ۳ محصول پر فروش!