دست زدن به خوراک بلدرچین گوشتی موجب ایجاد سرخک روی پوست مردی شد

در این مقاله سعی شده است انواع خوراک طیور توضیح داده شود و اطلاعاتی در مورد تولید خوراک بلدرچین چاق کننده آماده در اختیار شما قرار دهد که یکی از مهمترین مزایای این نوع خوراک بلدرچین ارزان بودن این نوع خوراک می باشد.

خوراک بلدرچین گوشتی آماده امکان جداسازی فیزیکی جیره ها را کاهش می دهد.در جیره های کم انرژی، پلت استفاده از خوراک پرواربندی طیور را افزایش می دهد. طیور انرژی کمتری برای تغذیه مصرف می‌کند و کمتر احتمال دارد که بخش‌هایی از غذا را انتخاب کند که تعادل مواد مغذی را در جیره بر هم بزند.

آرد، خرده نان و پلت سه شکل رایج خوراک بلدرچین هستند. خوراک بلدرچین آسیاب شده که ساده ترین شکل خوراک است، غذا پس از مخلوط شدن آسیاب شده و به صورت آرد یا پودر در می آید. در شکل آرد تا رسیدن به دام و طیور هیچ تغییر دیگری اعمال نمی شود.

شکل دیگری از خوراک بلدرچین ذکر شده در این مقاله که اغلب فرآوری می شود گلوله نام دارد. این نوع غذا کاربردهای زیادی دارد و در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

خوراک

به طور کلی می توان آن را نتیجه یک سری تغییرات شیمیایی و فیزیکی در غذاهای پودری دانست. دانه های پلت شده که در ابعاد مختلف تولید می شوند مزایای زیادی نسبت به خوراک پودری دارند.

برای اینکه مواد اولیه به درستی آسیاب شوند، در دستگاه های مخصوص به نسبت بسیار ریز با هم ترکیب می شوند و سپس در دستگاه های پلت ریخته می شوند.

در این دستگاه ها گلوله ها موادی را تشکیل می دهند که تحت تأثیر بخار آب و تحت فشار و دمایی معادل هفتاد تا هشتاد و پنج درجه سانتیگراد قرار دارند.

اگرچه سال ها از معرفی فناوری غذای آماده می گذرد، اما هنوز در برخی از نقاط کشور تهیه خوراک بلدرچین به صورت دستی و سنتی وجود دارد. علیرغم عدم ارائه اطلاعات مناسب و آموزش کافی برای همه افراد، هنوز افراد کمی هستند که تمایلی به استفاده از خوراک پلت و مزایای آن ندارند.

با این حال هنوز هم بسیاری از کشاورزان و مرغداران از خوراک بلدرچین پر از تردیدهای بیهوده استفاده می کنند، اما نیاز به خوراک مرغوب، ارزان و در عین حال متعادل باعث می شود روز به روز استفاده از این خوراک ها افزایش یابد.