ریختن عسل جهاد کشاورزی روی بدن موجب از بین رفتن گودی کمر می شود

در بسیاری از کشورها، عسل جهاد کشاورزی هزاران سال است که به عنوان دارویی برای سلامتی و زیبایی استفاده می شود.

بنابراین، فواید عسل به طور گسترده ای شناخته شده و در طب جایگزین تخصصی به نام “آپی تراپی” مورد استفاده قرار می گیرد. Apitherapy شامل استفاده از محصولات زنبور عسل برای اهداف درمانی است.

اصطلاح عسل در قرن دهم ظاهر شد. این اصطلاح از کلمه لاتین “mel” گرفته شده است. این محصول شیرینی است که توسط زنبورها از شهد گیاهی یا عسلک تهیه می شود. این یک محصول کاملا طبیعی با مزایای سلامتی متعدد است.

زنبورها در طول روز شهد گل یا عسلک را جمع آوری می کنند و در همان زمان گل ها را گرده افشانی می کنند. وقتی به اندازه کافی آب شیرین جمع کردند به کندو برمی گردند. سپس مایع را از دهان یک زنبور کارگر به دهان زنبور دیگر می رسانند.

عسل

سپس مایع به مدت چند دقیقه جویده می شود تا زمانی که سطح رطوبت آن از 70٪ به حدود 20٪ کاهش یابد. بنابراین مایع از زنبور عسل به زنبور دیگر منتقل می شود تا زمانی که به عسل تبدیل شود و در سلول ها در داخل کندو ذخیره شود.

از آنجایی که عسل هنوز کمی مایع و چسبناک است، با بال زدن آن را باد می دهند. سپس وقتی قوام مورد نظر به دست آمد، برای حفظ آن، سلول ها را با کلاهک مومی می بندند.

عسل تولید شده از این طریق به زنبورها این امکان را می دهد که در طول سال به خصوص در فصل زمستان تغذیه کنند. زنبورها بیش از نیاز خود عسل تولید می کنند. بنابراین زنبورداران مطمئن می شوند که ذخیره کافی برای تغذیه در زمستان برای آنها باقی می گذارند.

ترکیب عسل چیست؟ عسل عمدتاً از قندها حدود 80٪، آب بین 15 تا 20٪، پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب تشکیل شده است.