زعفران نگین درجه یک که با آن می توانید لکه های فرش را از بین ببرید

زعفران کمیاب و رنگارنگ به غذاهایی که می خوریم، لباس هایی که می پوشیم و عطرهایی که از زمان های قدیم از آن لذت می بردیم، تجملات خیره کننده ای می بخشد. اما واقعا چقدر در مورد این افزودنی قدیمی می دانیم؟ زعفران دقیقا چیست و از کجا می آید؟

زعفران نگین درجه یک از قسمت‌های ماده رشته‌ای مایل به قرمز متمایل به نارنجی روشن گل زعفران تهیه می‌شود. گل چند ساله ارغوانی، متعلق به خانواده زنبق است.

این یک تریپلوئید است، به این معنی که دارای سه مجموعه کروموزوم است. این همچنین به این معنی است که عقیم است و برای تولید مثل نیاز به مداخله انسان دارد.

زعفران احتمالاً در یونان عصر برنز کشف شده است. امروزه در اروپا و آسیا رشد می کند. ایران ۸۵ درصد زعفران جهان را تولید می کند. در عصر برنز دریای اژه، مینوی ها و میسینایی ها که در جزیره کرت در یونان کنونی زندگی می کردند، زعفران را به عنوان بخور می سوزاندند.

زعفران

جزئی از کیفی بود، یک ماده معطر که در معابد مصر باستان وقف الهه ایزیس استفاده می شد. در طول قرون وسطی اروپا، ادویه توسط مردم عرب به اسپانیا معرفی شد و در اروپای غربی به عنوان رنگ و تثبیت کننده خلق و خو استفاده می شد.

زعفران رنگی مقدس در هندوئیسم و ​​رنگی در پرچم ملی هند است. این گرانترین ادویه در جهان است که هر کیلو تا 2000 دلار قیمت دارد.

از آنجایی که زعفران از خانواده گیاهان پیازدار است، اگر می خواهید گیاه زعفران را در گلدان در منزل پرورش دهید، ابتدا باید پیاز زعفران کارآمد را از مکان های مطمئن تهیه کنید.

دومین ماده ای که برای پرورش پیاز زعفران به صورت کارآمد نیاز دارید، البته خاک است. از آنجایی که گیاهان زعفران در خاک های غنی از هوموس و غنی از مواد آلی شانس رشد موثرتری دارند، باید خاک هوموس را از گل فروشی ها تهیه کنید.

به غیر از این دو ماده، البته برای پرورش زعفران به یک گلدان بزرگ، آبخوری و آب فراوان نیز نیاز خواهید داشت. هنگام انتخاب گلدان، مطمئن شوید که هم یک گلدان عمیق و هم عریض داشته باشید. گلدان های کوچک انتخاب مناسبی برای رشد سالم پیاز زعفران نخواهند بود، به خاطر داشته باشید.