شخصی که حقوق معلمی خود را به دانش آموزش بخشید

کیفیت معلم تأثیر مثبت و معنی داری بر حقوق معلمان در سطح 1٪ دارد، که نشان می دهد حقوق معلمی نیز با کیفیت مرتبط است، با سطوح کیفی که بر تصمیم مقامات مدرسه تأثیر می گذارد.

برای پرداخت حقوق بالا به این معنی که یک معلم با مهارت بالا بیشتر احتمال دارد حقوق بیشتری دریافت کند. علاوه بر این، کشش حقوق معلمان با توجه به کیفیت معلم در مدل 2 0.87515 و در مدل 3 0.93996 برآورد شده است.

کشش غیرکشش است، به این معنی که افزایش 1٪ در کیفیت معلمان منجر به افزایش 0.87515 در حقوق معلمان می شود.

درصد در مدل 2 و 0.93996 درصد در مدل 3. علاوه بر این، متوسط درآمد خانوار تأثیر مثبت و معنی‌داری بر حقوق معلمان دارد به این معنی که جامعه با کیفیت بالاتر مالیات بیشتری دریافت می‌کند که پس از آن کاهش می‌یابد.

برای پرداخت حقوق بیشتر به معلمان استفاده می شود. به عبارت دیگر، هر چه کیفیت جامعه بالاتر باشد (که بر اساس درآمد متوسط خانوار مشخص می شود)، معلمان در جامعه بهتر پرداخت می کنند.

علاوه بر این، هزینه های آموزشی به ازای هر دانش آموز، نسبت دانش آموز به معلم و شهرنشینی همگی تأثیر مثبت و معناداری در سطح 1 درصد بر حقوق معلمان در هر سه مدل دارند.

با این وجود، نسبت معلم مرد به زن در سطح 1%، 5% و یا 10% تاثیر قابل توجهی ندارد. نتایج فوق حاکی از حقایق زیر است:

(1) هر چه کیفیت مدرسه بهتر باشد (مشخص شده توسط هزینه آموزشی به ازای هر دانش آموز)، بهتر می تواند حقوق بیشتری به معلمان پرداخت کند.

(2) هر چه نسبت دانش آموز به معلم بیشتر باشد، احتمال اینکه هر معلم حقوق بیشتری دریافت کند بیشتر است.

(3) هر چه ناحیه مدرسه شهری بیشتر باشد، حقوق معلمان بالاتر است.

(4) هیچ شواهد قوی نشان نمی دهد که تبعیض جنسیتی در بازار کار معلمان وجود دارد، زیرا نسبت معلمان مرد به زن تأثیر قابل توجهی بر حقوق معلمان ندارد.