ماشین باری اسباب بازی موجب کشف خارق العاده عتیقه جات در مصر شد

اگرچه دلایل واقعی ترجیحات اسباب بازی های مناسب جنسیت نوزادان هنوز به طور کامل شناخته نشده است و عوامل ژنتیکی پذیرفته شده است تحقیقات زیادی وجود دارد که اهمیت پیام های والدین را در این ترجیح نشان می دهد.

مهمترین پیوند این است که درک کودکان پیش دبستانی از نقش های سنتی زن-مرد، انتخاب اسباب بازی آنها را شکل می دهد.

هرچه کودک پیام هایی در مورد جنسیت خود و ارتباط بین هویت و جنسیت خود دریافت کند، انتخاب اسباب بازی های او جنسیت بیشتری خواهد داشت. به همین ترتیب، انتخاب اسباب‌بازی‌های جنسی از کودکانی که در خانواده‌هایی با تأکید کمتر بر جنسیت بزرگ می‌شوند، کاهش می‌یابد.

اغلب جنسیت همبازی بر انتخاب اسباب بازی های مناسب مانند ماشین باری اسباب بازی برای پسرها یا نامناسب برای جنسیت آنها نیز تأثیر می گذارد. وقتی بچه ها با بچه های همجنس بازی می کنند، اسباب بازی هایی را ترجیح می دهند که برای جنسیتشان مناسب تر باشد.

در واقع، بین تمایل به انتخاب همبازی از جنس خود به جای جنس مخالف و انتخاب اسباب بازی های متناسب با جنسیت ارتباط وجود دارد.

اسباب بازی

در عین حال بین بازی با اسباب بازی های متناسب با جنسیت و سطح فکری کودکان رابطه وجود دارد. ترجیح اسباب‌بازی کودکانی که از دوران کودکی تعامل بیشتری داشته‌اند، کتاب خوانده‌اند و با اسباب‌بازی‌هایی با جنسیت خنثی مواجه شده‌اند نیز ممکن است خنثی شود.

بنابراین، آیا می توان بین اسباب بازی و استعدادها و علایق ارتباط برقرار کرد؟ پاسخ به این سوال مثبت است. برای مثال، مشاهده شده است که کودکانی که ترجیحات زیادی برای بازی با «اسباب‌بازی‌های پسرانه» دارند، توانایی‌های فضایی بیشتری دارند و علاقه بیشتری به درس‌های ریاضی-علوم دارند.

گفته می شود کودکانی که با اسباب بازی های دخترانه بازی می کنند، مهارت های کلامی و شهودی بالاتری دارند. به عبارت دیگر برتری فضایی پسران و برتری کلامی دختران به بازی با اسباب بازی های متناسب با جنسیت مربوط می شود.

در حالی که اسباب بازی های پسرانه بیشتر از اسباب بازی های دخترانه شامل هدایت، حرکت و ساخت اشیا می شود، اسباب بازی های دخترانه بیشتر بیان احساسات و مهارت های بیان کلامی را تقویت می کند. با این حال، نمی توان گفت که استفاده از برخی مواد اسباب بازی ممکن است باعث تفاوت های جنسیتی در مهارت های کلامی و فضایی شود.