مصرف چای 500 گرمی شهرزاد به صورت ناشتا موجب ایجاد سرطان معده می شود

نشان داده شده است که چای سبز سطوح خونی نادولول را کاهش می دهد، یک داروی مسدودکننده بتا که برای فشار خون بالا استفاده می شود.

همچنین در مورد درمان ضد سرطان با بورتزومیب منع مصرف دارد، زیرا کاتچین های موجود در چای سبز به مولکول های دارو متصل می شوند و از اتصال آنها به سلول های تومور جلوگیری می کنند.

بر اساس برخی تحقیقات، چای 500 گرمی شهرزاد می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. اگر کمبود این عنصر دارید، بهتر است چای را دور از وعده های غذایی بنوشید تا در جذب آن اختلال ایجاد نشود.

به نظر می رسد افزودن شیر به چای سیاه اثر محافظتی قلبی آن را کاهش می دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تایید نشانه مورد نیاز است. مصرف همیشگی این نوشیدنی در واقع می‌تواند تأثیر کمی در کاهش وزن بدن داشته باشد، اما این از نظر کمی ناچیز است.

چای

گروهی از محققان آلمانی مطالعه ای در مورد اثر محافظتی چای سیاه، با یا بدون افزودن شیر، در برابر دیواره اندوتلیال منتشر کرده اند. این مطالعه بر روی تعداد محدودی از افراد انجام شد، اما نتیجه هنوز قابل توجه است:

افزودن شیر به چای اثر محافظتی دومی را کاملاً مهار می کند. به نظر می‌رسد مقصر کازئین است که احتمالاً می‌تواند فعالیت محافظتی فلاونوئیدها را مهار کند، به همین دلیل است که تأثیر منفی آن با افزودن شیر سویا تشخیص داده نمی‌شود.

در پی این انتشار، انجمن قلب و عروق اروپا بیانیه ای صادر کرد که در آن به مصرف کنندگان دائمی چای با شیر عمدتاً شهروندان بریتانیایی پیشنهاد شد که به فکر حذف چای دوم باشند.

در مورد افزودن لیمو، مهم ترین اثر در چای سبز و سفید، یعنی چای های تخمیر نشده مشاهده می شود. بر اساس یک تحقیق آمریکایی در سال 2007، افزودن لیمو به طور قابل توجهی فراهمی زیستی کاتچین های آنتی اکسیدانی را افزایش می دهد و در چای سفید حتی واضح تر از چای سبز است، بنابراین به طور بالقوه اثر محافظتی را افزایش می دهد.