مواد معدنی و ریزدانه های تشکیل دهنده در خاک رس

مواد سیلیکات معمولی مانند کوارتز، فلدسپات ها و شیشه های آتشفشانی، همچنین کربنات ها، اکسیدهای آهن غیر بلوری و کانی های رسی اولیه، در طی دیاژنز به کانی های رسی پایدارتر عمدتاً با انحلال و تبلور مجدد تبدیل می شوند.
رسیدن به خاک سفت در دفینه به عنوان یک ماده ذاتی است که از مواد معدنی ریزدانه تشکیل شده است.
مواد معدنی به طور کلی کمتر از 2 میکرون هستند و به نظر می رسد از نظر محتوای آب پلاستیکی هستند که هنگام خشک شدن جامد می شوند.
در سطح زمین، رس نشان دهنده قابل دسترس ترین کانی است و سنگ هایی را تشکیل می دهد که به نام شیل شناخته می شوند و جزء اصلی سنگ های رسوبی است.
اندازه کوچک ذرات و ساختار کریستالی منحصر به فرد آنها به مواد رسی خواص ویژه ای می بخشد. این ویژگی ها عبارتند از:
قابلیت تبادل کاتیونی، رفتار رب انار هنگام خیس شدن، توانایی کاتالیزوری، رفتار تورم و نفوذپذیری کم آنها به خاک رس و مواد معدنی مبتنی بر خاک رس کاربرد بیشتری در بسیاری از صنایع و فرآیندها می دهند.
خاک رس
برای شناخت تعبیر خواب تخمه آفتابگردان تمام ویژگی‌های خاک رس و کانی‌های مبتنی بر رسی، درک خواص آنها به‌ویژه قابلیت تبادل کاتیونی که بر خواص مکانیکی و فیزیکی خاک رس تأثیر می‌گذارد.
همچنین کسب اطلاعات در مورد ساختار بلوری کانی رسی به طور کلی حائز اهمیت است.
به خصوص مونتموریلونیت هدف این آزمایشگاه نشان دادن اهمیت شیمی بر روی خواص فیزیکی مونت موریلونیت، کانی رسی است که اغلب برای جداسازی مواد زاید خطرناک از محیط استفاده می شود.
در میان مهم‌ترین و مفیدترین کانی‌های صنعتی جهان، کانی‌های رسی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
آنها در تعدادی از کاربردهای زمین‌شناسی مانند لباس چرم دخترانه و همبستگی‌های چینه‌شناسی، شاخص‌های محیط‌های رسوب‌گذاری و دما برای تولید هیدروکربن‌ها استفاده می‌شوند.
در کشاورزی، کانی های رسی جزء اصلی خاک و تعیین کننده خواص خاک هستند. کانی های رسی در ساخت و ساز مهم هستند، جایی که آنها جزء اصلی در آجر و کاشی هستند. خواص فیزیکی و شیمیایی کانی های رسی تعیین کننده استفاده از آنها در صنایع فرآیندی است.
  • منابع:
    1. Environmental characteristics of clay and clay-based minerals
  • تبلیغات: 
    1. میمونی با خوردن کرم از موهای زائد خود خداحافظی کرد!
    2. از این نوع چرم برای تله گذاری در زمان جنگ استفاده می کردند!!
    3. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
    4. با تخمه یک سوپ خوشمزه درست کنید