پلیسی با لامپ زنون h3 مجرم تحت تعقیب خود را در جاده تاریکی بازداشت کرد

تقریباً تمام تخریب نوری مواد بادوام که در معرض شرایط بیرونی قرار دارند توسط نور UV ایجاد می شود. لامپ های فلورسنت تسترهای QUV با شبیه سازی طیف حساس UV به طول موج کوتاه، شرایط فیزیکی ناشی از نور خورشید را ایجاد می کنند.

چندین نوع مختلف لامپ UV و لامپ زنون h3 برای کاربردهای مختلف موجود است و نیازی به فیلترهای نوری نیست. خانواده تست‌کننده‌های قوس زنون Q-SUN از لامپ‌های قوس زنون برای بازتولید واقعی نور خورشید با طیف کامل از جمله اشعه ماوراء بنفش، نور مرئی و اشعه مادون قرمز استفاده می‌کنند.

برای بسیاری از مواد، نور طیف کامل برای ارائه یک شبیه سازی دقیق، به ویژه در تست های تغییر رنگ و ثبات نور مورد نیاز است. با این حال، نور زنون باید به درستی فیلتر شود تا طیف خاص هر برنامه مشخص شود. تفاوت در طیف می تواند بر سرعت و نوع تخریب تأثیر بگذارد.

چراغ

همه لامپ های تستر هوازدگی شتابدار QUV بیشتر نور ماوراء بنفش را به جای نور مرئی یا فروسرخ ساطع می کنند. همه آنها از نظر الکتریکی معادل یک لامپ فلورسنت معمولی 40 واتی هستند. با این حال، هر نوع لامپ در مقدار کل انرژی UV ساطع شده و در طیف طول موج متفاوت است.

لامپ های فلورسنت به طور کلی بسته به منطقه ای که نور خروجی آنها در آن می افتد به عنوان لامپ های UVA یا UVB طبقه بندی می شوند.

لامپ های mUVA به ویژه برای مقایسه انواع مختلف پلیمرها مفید هستند. از آنجایی که لامپ های UVA نمی توانند طول موج UV کمتر از 295 نانومتر تولید کنند، معمولاً نمی توانند مواد را به سرعت لامپ های UVB تجزیه کنند. با این حال، بهترین همبستگی را با شرایط آب و هوایی واقعی خارج فراهم می کند.

اشعه UVB شامل نوری با طول موج کوتاهتر از نور خورشید است که به سطح زمین می رسد. در نتیجه، لامپ های فلورسنت UVB به طور گسترده در کنترل کیفیت و تحقیق و توسعه برای نتایج سریع و مقرون به صرفه استفاده می شوند.