پیدا شدن لباس ضد حریق آتش نشانی آتش نشانانی که در حادثه پلاسکو جان باختند

نکته بسیار مهمی که  در لباس ضد حریق آتش نشانی باید در نظر داشت کیفیت آب بندی درزهای اعمال شده در امتداد مانع رطوبت است، زیرا این امر برای عملکرد یونیفرم بسیار مهم است.

ضعیف ترین نقطه چرخ دنده چند لایه، اطراف درزها است. توصیه می کنیم به طور مرتب وضعیت درزها را بررسی کنید تا از سالم ماندن ساختار لباس اطمینان حاصل کنید.

به عنوان یک لایه داخلی، مانع حرارتی نقش مهمی در عملکرد کلی لباس آتش نشانان ایفا می کند. خصوصیات اصلی آن عبارتند از:

با ایجاد شکاف‌های هوا و مناطق ریز اقلیم در داخل لباس، عایق‌سازی کنید تا راحتی را افزایش داده و استرس گرمایی را به حداقل برسانید.
برای افزایش راحتی آتش نشان، رطوبت را از بدن خارج می کند.
پانسمان و در آوردن لباس آتش نشان را تسهیل کنید. آستر صاف احساس راحتی را ایجاد می کند، زیرا آتش نشان هنگام پوشیدن یا درآوردن لباس زیر مجبور نیست با لباس زیر دست و پنجه نرم کند.

لباس
از سد رطوبتی در برابر هر گونه آسیب از داخل لباس محافظت کنید.

آیا می توان چرخ دنده چند لایه با لایه های کمتر ساخت؟ پاسخ یک “نه” ساده است، زیرا هر یک از سه لایه نقش مهمی در عملکرد کلی لباس دارند. ضروری است که کت و شلوار ابتدا دارای یک پوسته بیرونی قوی باشد که در برابر مواد شیمیایی، گرما و خطرات فیزیکی مقاوم باشد.

دوم، یک سد رطوبتی که از ورود آب، مواد شیمیایی و پاتوژن های خونی به پارچه جلوگیری می کند. و سوم، یک آستر حرارتی که از مانع رطوبت محافظت می کند و در عین حال عرق را پخش می کند و لباس را تا حد امکان راحت می کند.

با این حال، سازه می تواند بیش از سه لایه داشته باشد، زیرا مانع رطوبت یا پوشش حرارتی و عایق را می توان از یکدیگر جدا کرد. سازندگان اغلب با افزودن اجزای عایق، شکاف‌های هوا یا سازه‌های برآمده.